0 Item(s)

Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Leveringsbetingelser

Levering - Dyrenes butik

Salgs- og leveringsbetingelser​

Forbrugerbeskyttelse

Når du køber produkter på DyrenesButik.dk indgår du aftale med AniCura Dyrenesbutik CVR nr: 34 89 77 78, Marielundvej 46E, 2730 Herlev. De nærmere betingelser finder du de følgende sider.

Du har som kunde altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerrådets regler.

Klik her for at komme til Forbrugerrådets hjemmeside om sikker e-handel: www.forbrugersikkerhed.dk

Priser, kampagner og rabatter

Du skal vore opmærksom på, at der kan være forskel på priser/rabatter i vores netbutik www.dyrenesbutik.dk og priser/rabatter i vores fysiske klinikker.

Leverings- og håndteringsgebyr

Fragtpriserne er sat ift. Hvad GLS og Postnord opkræver fra os, og er derfor så fair som muligt for dig som kunde.

Til Pakkeshops pakker vi højst 20 kg og overstiger din ordre dette, skal du vælge Hjemmelevering

For GLS hjemmelevering pakker vi højst 30 kg i én pakke, hvorimod Postnord hjemmelevering er op til 35 kg. Overstiger din ordre, hvad der kan leveres i én pakke, så opkræver vi fragtomkostning alt derefter. Som kan ses i tabellen herunder.

Du kan altid se totalvægten for din ordre i vores Checkout-modul. Vægten er inkl. emballage.

Afhentning på lager

Ved "afhentning på lager", kan du hente ordren med det samme indenfor åbningstiderne. Mandag-Torsdag: 8-16:00. Fredag: 8-15:00. Lukket i weekenderne.

Afhentning på klinik

Der leveres kun ordre til afhentning på vores klinik i Valby hver Onsdag kl.13.
Så lægger du ordre du en ordre efter kl.12 på en Onsdag (uanset, hvornår det er), vil du først kunne afhente ordren på klinikken den efterfølgende Onsdag fra kl.13 af.

Du får en e-mail fra os, når den er klar til afhentning.

Klinikken i Valby:
Åbningstider for afhentning er kl.09-15:00 alle dage.
Kommer du udenfor åbningstiderne, vil der være et gebyr på 250,- for afhentning.
Udenfor receptionstiderne er dyrehospitalet nemlig kun for akutte tilfælde.

Priser på levering

GLS Pakkeshop: ved køb over 499,-

Samlet ordrevægt Pakkeshop
0-20 kg 0,00 kr.

GLS Pakkeshop: ved køb under 499,-

Samlet ordrevægt Pakkeshop
0-20 kg 49,00 kr.

GLS Hjemmelevering: ved køb over 499,-

Samlet ordrevægt Privatlevering
0-30 kg 49,00 kr.
30-60 kg 64,00 kr.
60+ kg 93,00 kr.

GLS Hjemmelevering: ved køb under 499,-

Samlet ordrevægt Privatlevering
0-30 kg 64,00 kr.
30-60 kg 104,00 kr.
60+ kg 139,00 kr.

Postnord Pakkeshop: ved køb over 499,-

Samlet ordrevægt Pakkeshop
0-20 kg 49,00 kr.

Postnord Pakkeshop: ved køb under 499,-

Samlet ordrevægt Pakkeshop
0-20 kg 64,00 kr.

Postnord Hjemmelevering: ved køb over 499,-

Samlet ordrevægt Privatlevering
0-35 kg 64,00 kr.
35-70 kg 99,00 kr.
70+ kg 139,00 kr.

Postnord Hjemmelevering: ved køb under 499,-

Samlet ordrevægt Privatlevering
0-35 kg 83,00 kr.
35-70 kg 124,00 kr.
70+ kg 159,00 kr.

Levering med PostNord & GLS

Vi gør opmærksom på, at vi i visse situationer sender ordrene i flere kolli. Det sker oftes, når din ordre vejer mere end 30 kg med GLS og 35kg med Postnord. Vi kan desværre ikke kan garantere at disse leveres samlet af transportøren/fragtmanden på din adresse.

PostNord Hjemmelevering:

Er du ikke hjemme til at modtage din pakke, og er den for stor til din postkasse, lægger PostNord den til afhentning på nærmeste pakkeshop.
Du kan give PostNord tilladelse til at stille pakken på din adresse, selv hvis du ikke er hjemme. Dette kan gøres på flere måder.
1. PostNord appen. Download deres App og tilmeld dig Modtagerflex.
2. Du kan også hænge en engangsfuldmagt med din underskrift på døren, hvor du giver buddet tilladelse til at lægge pakken, uden du er til stede til at kvittere for den.
3. Har du modtaget en mail eller sms med et link til FlexChange, kan du klikke på linket og give PostNord tilladelse til at stille pakken på din adresse på dit eget ansvar. FlexChange er en engangsfuldmagt til levering uden kvittering.

Har buddet ikke adgang til din opgang, så tager de pakken med til nærmeste pakkeshop uagtet om du har fuldmagt.

PostNord Pakkeshop:
På pakker under 20kg kan man vælge Pakkeshop.

GLS Hjemmelevering:

Er du ikke hjemme ved levering, kræver det en GLS Fuldmagt, for at få GLS til at sætte den på adressen. Ellers tager de pakken med til nærmeste pakkeshop.
Du kan få en GLS Fuldmagt på deres App ’GLS’, som findes i App-store og Google Play Store. Her kan du også fortælle dem, hvad tid du er hjemme og hvor den må sættes.

Har buddet ikke adgang til din opgang, så tager de pakken med til nærmeste pakkeshop uagtet om du har fuldmagt.

Bemærk, at GLS ikke bærer pakker op ad trapper, som vejer mere end 20kg. Vi anbefaler derfor, at du vælger ”GLS + Opbæring”, som leveringsmetode i Checkout, hvis du ønsker opbæring.

GLS Pakkeshop:
GLS Pakkeshop kun kan vælges på forsendelser, som vejer under 20kg.

Betaling

På dyrenesbutik.dk kan du kan betale med:

Dankort / VisaDankort
Visa / Visa Electron
Master Card, Maestro och JCB

Din betaling sker på en sikker krypteret forbindelse, som sikrer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Din betaling er sikret gennem ePay betalingssystem, som er et af Danmarks førende betalingssystemer. Alle kreditkort informationer indtastes i et sikkert miljø krypteret med SSL (Secure Socket Layer) og sendes i krypteret form videre til PBS. Vi garanterer, at vi ikke gemmer følsomme oplysninger på vores egen server. Dyrenesbutik.dk kan ikke på noget tidspunkt se nogen af disse oplysninger, og vi har først ret til at trække betalingsbeløbet fra dit kreditkort, når varerne afsendes fra vores fysiske varelager. 

Returvarer

Når du handler hos Dyrenesbutik.dk, har du retur- og fortrydelsesret i 14 dage fra modtagelse af varen dog er fødevarer undtaget, det følger af Forbrugeraftaleloven § 18 stk. 2 og § 7 stk. 2. Det betyder du i udgangspunktet ikke kan returnere foder og fodertilskud. I samarbejde med vores producenter tilbydes imidlertid en udvidet adgang til retur, som vi kalder for smagsgaranti. Du kan læse mere om Smagsgarantien og hvornår den finder anvendelse nedenfor i afsnittet om Smagsgaranti.

Blot kræver vi, at varen ikke er brugt, og at varen returneres i originalemballage sammen med alle brugsanvisninger, garantipapirer og tilbehørsdele. Opfyldes dette ikke, tages varen ikke tilbage.

Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling.

Bemærk, at du skal sende pakken retur til vores adresse og altså ikke en pakkeshop.

Du har også selv mulighed for at returnere på vores lager på Marielundvej 46 C, 2730 Herlev i tidrummet mandag-fredag i tidsrummet kl. 8-14

Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.

Tilbagebetaling af købet sker direkte til dig på din bankkonto, umiddelbart efter modtagelse af returvaren.

Centrum Dyrehospital har en § 39 tilladelse fra Sundhedsstyrelsen til at kunne sælge loppe- og flåtmidler. Disse produkter er registrerede lægemidler, og Ifølge lovgivningen må vi ikke tage disse produkter retur.

Reklamationer

Når du modtager varer fra os, bedes du straks kontrollere at du modtaget det korrekte. Reklamationer skal være dyrenesbutik.dk i hænde hurtigst muligt og senest 5 hverdage efter produktet er afsendt fra vores lager.

Hvis du modtager en forkert vare, beklager vi naturligvis, og udbedrer fejlen ved hurtigst muligt at sende den rigtige vare. 

Dyrenesbutik.dk fremsender straks en ny vare til dig, når vi har modtaget den forkerte vare retur.

Dine udgifter vedr. forsendelse og forsikring af pakken, refunderes direkte til dig.

Ikke afhentede pakker

Forsendelsen er hos pakkeshoppen i mindst 14 dage, før den returneres til os.

Vi forbeholder os retten til at opkræve omkostningerne ved den håndtering, der sker med uafhentede pakker (returforsendelse, ekspeditionsomkostninger mv.).
Vi opkræver et gebyr på 100 DKK for de forsendelses- og administrationsomkostninger i forbindelse med uafhentede pakker.

Vær derfor opmærksom på, at hvis du fortryder et køb og ønsker at returnere varen, skal du først afhente pakken og derefter returnere pakken.
Samme vilkår gælder, hvis du har valgt hjemmelevering og nægtet modtagelse.

SMAGSGARANTI

Hos Dyrenesbutik.dk tilbyder vi smagsgaranti. Det betyder at du har mulighed for at få pengene retur, hvis dit kæledyr ikke bryder sig om foderet eller foderet af andre årsager ikke fungerer for jer.

Smagsgarantien kan anvendes med følgende begrundelse:
BEMÆRK: Smagsgarantien omfatter kun tørfoder poserne fra følgende leverandører: Hills, Royal Canin, Virbac og Specific.

  • Hvis hunden eller katten ikke vil spise foderet
  • Hvis der tydeligt er noget galt med foderet som ikke skyldes forkert opbevaring efter åbning af posen

Smagsgarantien kan IKKE anvendes når:

  • Mere end 25 % af posen er brugt
  • Der er købt forkert foder
  • Posen eller foderet er blevet beskadiget efter levering
  • Hunden eller katten er død og der er ikke længere behov for foderet

Bemærk den almindelige fortrydelsesret for køb på nettet finder ikke anvendelse på køb af fødevarer, herunder foder til kæledyr.

Sådan fungerer SMAGSGARANTIEN:

  • Du skal returnere posen med min 75% indhold senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
  • SMAGSGARANTIEN omfatter alene tørfoder.
  • Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Du kan også vælge at returnere på vores lager i Herlev (Marielundsvej 46 C, 2730 i tidsrummet 08.00 – 16.00 på hverdage.
  • Tilbagebetaling sker direkte til dig på din bankkonto, umiddelbart efter vi har modtaget varen retur.
  • Du har selv det fulde ansvar for at returnere dit foder. Alt foderet skal returneres til vores lager Marielundsvej 46 C, 2730 Herlev. Du kan enten sende det eller selv levere det i tidsrummet 08.00 – 16.00 på hverdage.

 

Pricerunner

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige vilkår for Købsgarantien.